2 Afs 134/2017 Neúplné zjištění skutkového stavu po prvotním podezření o nevyužití topného oleje k vytápění dílny

Spisová značka: 2 Afs 134/2017
Datum rozhodnutí: 27. 11. 2018
Kategorie: Spotřební daně, Daňový proces

Předmětem řízení byla zákonnost rozhodnutí o zabavení 990 litrů nafty, kterou měl žalobce používat pro vytápění díly, ale dle celního úřadu toto neprokázal.

Žalobce argumentoval tím, že celní úřad mu znemožnil tím, že nevedl správně procesně řízení, prokázat, že pořídil naftu pro vytápění. Tomuto argumentu soudy nepřisvědčily.

NSS však zrušil rozhodnutí KS kvůli nedostatečnému šetření všech okolností ze strany celního úřadu, kdy odkázal na rozhodnutí 7 Afs 69/2007 – 85, ld něhož leží důkazní břemeno v řízení o propadnutí topného oleje plně na celním úřadu. To, že žalobce spotřebu oleje pro vytápění neprokázal, nezbavuje celní úřad povinnosti přiměřeně relevantní okolnosti případu náležitě zjistit a zhodnotit.

Celní úřad tedy bude muset provést další šetření a dostatečně prošetřit všechny okolnosti případu s tím, že mu soud trefně naznačil jaké skutečnosti má šetřit, tedy například zda kamna mohla být využita k vytápění prostor, zda objem byl adekvátní, kde zhruba kamna nakoupil, jak je přepravil apod.

Celý článek je viditelný pouze pro registrované uživatele

Pouze pro přihlášené uživatele.